Bio (sau organic, sau eco - termeni echivalenți pentru produsele ecologice) desemnează acele produse alimentare al căror traseu este cunoscut și despre care se poate afirma că nu au, în componența lor, substanțe chimice de sinteză, pentru că astfel de substanțe nu au fost folosite în cultivarea plantelor (îngrășăminte, erbicide, pesticide) sau în hrănirea animalelor (hormoni, antibiotice).
De aceea, etichetele care indică faptul că un aliment este bio sau ecologic oferă garanții clare (bazate pe procese îndelungate de conversie, cu monitorizări și inspecții repetate), în legătură cu pământul în care a fost cultivat, originea și traseul acestuia.
Agricultura ecologică este singura în măsură să ofere în același timp:
- alimente de calitate
- venituri mai mari pentru fermieri, pe termen lung și dezvoltarea durabilă a agriculturii
- păstrarea curată a mediului (pământ, apă, biodiversitate)
- revigorarea spaţiului rural (atât datorită interesului consumatorilor pentru originea alimentelor, cât și prin activități conexe de arte, meserii și eco-turism).
Impact mai mic asupra mediului
Agricultura ecologică are în vedere obținerea de alimente folosind doar substanțe și procese naturale, astfel încât să aibă un impact limitat asupra mediului:
- e folosită responsabil energia și resursele naturale;
- e păstrată biodiversitatea;
- sunt continuate echilibrele ecologice regionale;
- e îmbunătățită fertilitatea solului;
- e păstrată calitatea apei.
În plus, agricultura eco încurajează un standard înalt de bunăstare a animalelor.
Ce facem noi?
Carrefour dorește să le ofere clienților săi o gamă cât mai variată de produse bio și să le dea toate informațiile relevante despre aceste produse (ce înseamnă bio, ce înseamnă certificare, cum alegem produsele bio, de ce sunt bune). Încurajând producția bio autohtonă, prin programul Creștem România BIO, Carrefour le oferă clienților săi produse de calitate înaltă la prețuri mai mici în comparație cu cele importate.